2016-03-13 12:21:00

Projekt „Igrajmo se jezikom“

U 1. i 2. razredu u PŠ Cerić u četvrtak, 10. ožujka proveden je projekt „Igrajmo se jezikom“ u kojem su sudjelovali učenici sa svojim roditeljima. Različite zanimljive aktivnosti kroz radionice provele su učiteljice Eva Dakić, Marinela Ivić, Marica Jurec i studentice na praksi Mirna Bradarić i Snježana Anđelić.

 

 

                                           

U 1. razredu aktivnosti su bile podijeljene u dva dijela. Najprije su učenici i roditelji bili podijeljeni u 3 skupine i svakih 10 minuta su mijenjali zadatak. U aktivnosti se uključila i učiteljica engleskog jezika te je jedan zadatak bio na engleskom jeziku. 
Zadaci su bili: otkrivamo sliku, smišljamo riječi od nasumično odabranih slova i pišemo priču koristeći zadane predmete.
U drugom dijelu su učenici i roditelji bili podijeljeni u 3 skupine i igrali igru Kolo sreće otkrivajući slova i pogađajući različite rečenice.

Učenici i roditelji u 2. razredu zabavili su se dramatizirajući basne igrom prstima uz glasovno izražavanje (Prstosusreti), animiranjem vrećica u dramatizaciji priče Svinja u trgovini te glumili bajku Snjeguljica koristeći riječi vaka, vaka. Igrali su i igru Memory spajajući u parove pisca i naslov djela iz lektire, rješavali križaljke, odgonetali zagonetke u stihu i pisali akrostih.
Svi su se jako dobro zabavili.

Projekt je osmislila učiteljica Marica Jurec i uz pomoć Udruge učitelja razredne nastave Zvono pokrenula se cijela učiteljska zajednica te se projektu priključila i predmetna nastava i profesori Učiteljskog fakulteta.

Želju da svi zajedno pristupimo jezičnim sadržajima putem igre potaknula je i misao profesorice UFZG-a: Upravo je stoga oblikovana i jezična igra čiji je cilj ovladavanje jezika i njegovih sadržaja kroz različite igre koje potiču pisano i usmeno izražavanje, ovladavanje sadržajima gramatike i pravopisa koji su vrlo često djeci osnovnoškolske dobi nezanimljivi, nerazumljivi i teški. Međutim, koliko god govorili o važnosti igre, istraživanja pokazuju (Aladrović Slovaček, 2011.) da se djeca u školi ne igraju često, tj. da se samo 15 posto učenika mlađe školske dobi u nastavi hrvatskoga jezika igra i kroz igru uči. S druge strane, učitelji su svjesni važnosti provođenja različitih metoda i načina učenja te važnosti provođenja igre u nastavi hrvatskoga jezika, no često zbog potrebe ulaganja dodatnoga truda i napora igru ne provode.

U projektu je sudjelovalo 100 učiteljica sa svojim učenicima iz cijele Hrvatske, a pridružile su se i učiteljice iz regije i Hrvatska škola iz Berlina te smo na taj način na aktivan i zanimljiv način obilježili Mjesec hrvatskoga jezika.

Nadamo se još većem odazivu sljedeće školske godine.


Osnovna škola Zrinskih Nuštar