« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
SLUŽBENI IZVORI INFORMACIJA
ODLUKA O UPISU UČENIKA U 1. RAZRED SŠ
KALENDAR ZA UPISE U SREDNJE ŠKOLE
Kalendar - Redoviti kandidati i kandidati izvan redovitog sustava obrazovanja RH
Kalendar - Kandidati s teškoćama u razvoju
Kalendar - Kandidati za upis u razredne odjele za sportaše
REDOVNI UČENICI - PUBLIKACIJA Idemo u srednju!
CARNET Helpdesk KANAL NA VIBERU
Ovim putem pozivamo sve zainteresirane kandidate, njihove roditelje, razrednike i druge dionike upisnog procesa u srednje škole da se pridruže info-kanalu o e-upisima pokrenutom na Viberu.
Kanal je pokrenuo CARNET Helpdesk, a na njemu ćemo vas obavještavati o svim važnim rokovima i čestim pitanjima koja pristignu na CARNET-ov Helpdesk. Kanalu se možete pridružiti putem ove poveznice ili skeniranjem QR koda:
OSTALI IZVORI INFORMACIJA
U sklopu projekta „SLIKA-Sva lica knjiga“ kojeg financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja iz Europskog socijalnog fonda po pozivu Unaprjeđenje pismenosti-temelj cjeloživotnog učenja tri djelatnice OŠ Zrinskih iz Nuštra, Marinela Ivić, Josipa Mamužić i Marica Jurec, te prof. Blaženka Šimunović iz Gimnazije Matija Antun Reljković iz Vinkovaca boravile su tjedan dana u Finskoj na edukaciji Tablets in education – update your pedagogical approach uz još 30 učitelja iz Njemačke, Irske, Portugala, Španjolske,… Edukaciju je organizirala austrijska organizacija Atempo iz Graza, a realizirala finska organizacija FAIDD iz Helsinkija.
Domaćini su bili vrlo susretljivi, komunikativni i iskusni u edukaciji finskih učitelja. Jako su se trudili dočarati nam finski školski sustav i put njihovih reformi školstva te poučiti nas kako unaprijediti svoj rad u razredu koristeći digitalnu tehnologiju.
Finci su poznati po točnosti i pridržavanju dogovora i rasporeda tako da je svih 6 dana edukacije bilo odlično organizirano.
Ključna riječ finskog obrazovanja je povjerenje. Političari imaju povjerenja u ravnatelje da će školu voditi u dobrom smjeru, ravnatelji imaju povjerenja u svoje učitelje da će učenicima dati najbolje obrazovanje, a učitelji imaju povjerenja u svoje učenike da će dati sve od sebe da usvoje znanja i vještine potrebne za život. A roditelji? Roditelji apsolutno vjeruju školskom sustavu koji je u rukama motiviranih i kvalitetno obrazovanih stručnjaka.
Stoga u finskim školama nema standardiziranih testova do razine državne mature, nema niti čestog ocjenjivanja i provjeravanja znanja ispitima i ispitivanjima. Izbjegava se čak i javna objava rezultata nekog kviza organiziranog za vrijeme nastave jer ne vole kod svojih učenika poticati natjecanje u znanju niti izazivati da se učenici koji postižu slabije rezultate osjećaju loše. Vjeruju da svaki učenik napreduje svojim tempom, potiču ga na aktivnost i bolje savladavanje gradiva, nudi mu se dobra podrška i stručna pomoć.
Ne treba zaboraviti da uz to povjerenje ide i novac. Finske su škole odlično opremljene i to ne samo najsuvremenijom tehnologijom, računalima i pametnim pločama u svakoj učionici i tabletima ili iPadima za svakog učenika. Na raspolaganju im je neograničena količina dodatnog materijala, papira za kopiranje, bilježnica i sl. što hrvatski učitelji najčešće sami pribavljaju.
Učionica glazbenog opremljena je najrazličitijim instrumentima. Za svakog učenika u razredu postoji po jedan instrument (gitara, ksilofon, bubanj, …
U učionici za tehnički nalaze se ormari prepuni najsuvremenijeg alata: za obradu drva ili metala, bušilice, brusilice, odvijači, kliješta,…. opet za svakog učenika.
Ručni rad, kod nas davno napušten, u Finskoj je obvezan predmet. Vidjeli smo učenike 6.r. kako se, neki vrlo uspješno, a neki malo manje, bore s iglama i vunom pletući svoj odabrani zadatak: lutku, lisicu, sladoled,… U kutu je stajalo 15ak šivaćih mašina, a na zidovima su visjeli razni odjevni predmeti - učenički radovi.
Za finskog učenika u školi sve mora biti besplatno. Sve što učitelji osmisle za nastavu u školi postoji ili se kupi, a financiraju država i gradovi, bilo da se radi o udžbenicima, dodatnim materijalima ili nekim aplikacijama za tablete.
Jako se vodi računa o zdravoj prehrani učenika. Na meniju je uvijek pomno razrađen jelovnik koji obavezno sadrži salate i različito povrće.
Ipak, slušajući o finskom načinu poučavanja učenika i njihovoj reformi školstva koju uvode od jeseni zaključili smo da je naš rad sasvim na tom tragu. Molili su nas da pokažemo kako mi radimo s našim učenicima. Pokazale smo kako pratimo suvremene trendove u obrazovanju, osmišljavamo dodatne materijale i aktivnosti za rad s darovitim učenicima i u tome nimalo ne zaostajemo za Fincima. Za prikaz svog rada dobile smo velike pohvale kako od domaćina tako i drugih učitelja, sudionika edukacije kojima je projektna nastava, obrnuta učionica, tableti, pa čak i računalo, projektor i wifi u učionici potpuna nepoznanica.
Najzanimljiviji dio cijelog boravka u Finskoj bio je posjet znanstvenom centru Heureka. Mjesto je to prilagođeno baš svim uzrastima i pogodno za nastavu (gotovo) svih predmeta. Na interaktivan način može se učiti o ljudskom tijelu, emocijama, bakterijama i virusima, saznati kako proizvesti i štedjeti električnu energiju, voziti bicikl na žici visoko, visoko uz strop, upoznati brojne fizikalne i kemijske zakonitosti samostalnim izvođenjem pokusa i simulacijama, prošetati Sunčevim sustavom ili CERN-om u 4D projekciji koju nudi Planetarij i još mnogo, mnogo toga.
Finci su jako ponosni na svojih 100 godina neovisnosti, na Mumijeve, Angry Birds, Nokiju, Fazer i druge brandove. Stalno ih ističu i hvale se time. Nadamo se da mi u Hrvatskoj nećemo morati čekati 100 godina neovisnosti da unaprijedimo svoj obrazovni sustav i počnemo cijeniti svo bogatstvo koje imamo.
Svima koji pišu projekte preporučujemo: svakako uvrstite edukaciju ili studijski posjet Finskoj. Nećete požaliti ni trenutka!